Social Media Adverteren

Roppongi

Roppongi.nl is dé webshop als je op zoek bent naar unieke Japanse producten. Denk aan hoogwaardige matcha, prachtig Japans keramiek en verfijnd porselein. Het aanbod is breed, maar ook heel specifiek. Dus, hoe zorg je ervoor dat mensen deze producten gaan ontdekken? Dat was de vraag waarmee Roppongi bij ons aanklopte.

De uitdaging

Bij Roppongi gaat het om nicheproducten – spullen die niet iedereen zomaar kent. Dat is een interessante uitdaging. Mensen zoeken namelijk niet dagelijks naar Japanse theepotten of traditionele muurdecoratie. Ze moeten het eerst ontdekken, en dan ineens denken: “Dit is precies wat ik zocht!”

We wisten dat er meerdere platforms waren om uit te kiezen. Google Ads leek een goede start, omdat we daarmee mensen konden bereiken die al iets gerichter op zoek zijn. Maar, we hielden ook andere opties in gedachten voor later. Ons idee? Eerst testen met Google Ads, en daarna verder kijken.

De webshop van roppongi

De aanpak

We begonnen met een sterke Google Ads-strategie. Daarin combineerden we drie soorten campagnes: Shopping Ads, Search Ads en Performance Max.

Shopping Ads: Dit type advertentie is ideaal voor mensen die al een idee hebben van wat ze zoeken. Iemand typt bijvoorbeeld “matcha thee” of “Japanse theepot” in Google – en hop, daar verschijnt een product van Roppongi. Zo bereik je mensen die klaar zijn om direct te kopen.

Search Ads: Deze advertenties verschenen bij mensen die zoekopdrachten invoerden zoals “Japanse muurdecoratie” of “Japanse wenskaarten”. Misschien wisten ze nog niet exact wat ze wilden, maar we vingen ze op het moment dat ze aan het oriënteren waren.

Performance Max: Dit is een alles-in-één campagne die gebruik maakt van de data uit de Shopping en Search-campagnes. We bereikten mensen via YouTube, Display, Discover en meer. Hiermee konden we een breder publiek aanspreken en snel zien welke advertenties het beste werkten.

⮕ Maar wat zagen we? Na drie maanden bleken de kosten per aankoop te hoog. Google Ads werkt fantastisch voor producten die mensen bewust zoeken, maar het aanbod van Roppongi is anders. Deze producten moet je ontdekken, niet specifiek zoeken. Daarom besloten we het roer om te gooien.

De overstap naar Meta

En dat bracht ons bij de volgende stap: Meta Ads (Facebook en Instagram). Dit zijn platforms waar mensen scrollen en verrast worden door dingen die ze nog niet kenden – precies wat we nodig hadden voor Roppongi.

Op Meta Ads gebruikten we mooie, visuele advertenties om de producten van Roppongi in de spotlight te zetten. Japanse keramiek, thee-sets, kunst – dit zijn items waar je in één oogopslag verliefd op kunt worden. Dankzij de sterke targetingmogelijkheden van Meta, bereikten we precies de mensen die geïnteresseerd zijn in design, cultuur en Japanse producten.

Mockups van facebook advertenties voor Roppongi

Het resultaat? Het loopt als een Bullet Train*!

De overstap naar Meta in juli 2024 bleek een schot in de roos. Vanaf dat moment hebben we al 46 aankopen gerealiseerd – en dat aantal blijft stijgen. Meta werkt fantastisch omdat mensen Roppongi’s producten plotseling in hun feed zien, terwijl ze er niet specifiek naar op zoek waren. Ze klikken, zien iets unieks en willen het meteen hebben.

*Extra snelle trein in Japan

Wat betekent dit voor jou?

Deze case laat zien hoe belangrijk het is om het juiste kanaal te kiezen voor je product. Google Ads gaf ons veel waardevolle inzichten, maar Meta was hét kanaal dat zorgde voor echte groei. Het gaat erom dat je weet waar je publiek zich bevindt en hoe ze jouw producten ontdekken.

Wil jij ook succes boeken met jouw product of dienst?

Of je nu unieke producten verkoopt zoals Roppongi, of een heel ander merk hebt – wij denken graag met je mee. Samen vinden we het kanaal dat het beste werkt voor jouw product. Neem contact op en ontdek de mogelijkheden!

Wil jij met ons aan de slag?

Kom in contact

Neem contact op

Wil jij meer bezoekers, klanten, verkopen of aanvragen dan óóit tevoren? Dat snappen we. Neem contact met ons op om samen te bekijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen! ad your service werkt namelijk voor iedereen.

 

Nils Kuipers

Eigenaar


    Dit formulier is beveiligd met reCAPTCHA en de Google
    Privacybeleid en
    Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

    Meer
    cases

    Bekijk alles
    lopen-zonder-blaren-schapen-en-medewerker

    Lopen Zonder Blaren

    Zoekmachine
    Case Pixel Universe

    Pixel Universe

    Zoekmachine
    de-hair-clinic-wolf-medewerkers

    Hair Clinic Wolf

    Websites
    opposuits-regenboog-pak

    OppoSuits

    Zoekmachine
    retrogameking website op laptop

    Retro Game King

    Websites