Answer The Public

Stel, je hebt een onderneming en je verkoopt de beste koffiebonen uit Brazilië. Je bent al goed onderweg, maar je wilt een hogere positie in de zoekresultaten van Google. Hoe beter je vindbaar bent, hoe minder je hoeft te investeren in advertentiekosten. Je vraagt je af: ‘hoe bereik ik een hogere positie in Google?’ De tool Answer The Public kan je hierbij helpen.

Wat is Answer The Public?

Simpel gezegd is Answer The Public een tool waarmee je onderzoekt welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt. De tool gaat voor jou op zoek naar de long tail zoekwoorden. Dit zijn zoektermen die bestaan uit 4 of meer woorden. Met Answer The Public kom je erachter welke zoekwoorden in Nederland worden gebruikt, maar ook in andere landen en talen. Handig als je ook internationaal je koffiebonen wilt verkopen.

We zijn steeds meer gewend aan het gebruik van zoekmachines en de resultaten die ze geven. De zoekopdracht ‘koffiebonen Brazilië’ levert veel resultaat op, omdat het een brede vraag is. Maar vaak levert zo’n zoekactie vooral kwantiteit op in plaats van kwaliteit. Om een kwalitatief zoekresultaat te krijgen, vraag je bijvoorbeeld aan Google: ‘uit welk gebied in Brazilië komen de beste koffiebonen?’ Je vraag is een stuk langer, maar kan daardoor juist kwalitatieve hits opleveren. Als verkoper van koffiebonen wil je achterhalen hoe en waarop jouw doelgroep zoekt. Met Answer The Public onderzoek je dit.

De tool Answer The Public geeft je suggesties gebaseerd op echte zoekopdrachten in Google en Bing. Vervolgens maakt Answer The Public de suggesties visueel voor je. We leggen je graag uit hoe dit precies werkt.

Hoe werkt Answer The Public?

We blijven nog even bij het voorbeeld van de koffiebonen. Je wilt achterhalen welke woorden mensen intypen die hiernaar op zoek zijn. Op answerthepublic.com kies je het land, de taal en zoek je op ‘koffiebonen’.

Answer the public

Je vult je zoekopdracht in op de homepage van Answer The Public.

Nu krijg je de resultaten van Answer The Public te zien. Hieruit kun je allerlei bruikbare informatie halen. Bijvoorbeeld op welke woorden nog meer wordt gezocht in combinatie met ‘koffiebonen’. Hieronder zie je een visualisatie van de prepositions, ofwel voorzetsels. Hieruit lees je dat mensen onder andere willen weten wat het verschil is tussen koffiebonen en andere koffieproducten.

Answer the public

Resultaten van Answer The Public op het woord: koffiebonen.

Answer The Public is vooral handig om je contentstrategie aan te vullen. Je krijgt waardevolle informatie over je belangrijkste keywords. Vervolgens kun je bij het schrijven van je content de combinaties van zoekwoorden gebruiken. Schrijf bijvoorbeeld een blog over koffiebonen versus filterkoffie. Wat zijn de voordelen van koffiebonen? Waarop moet je letten bij het kopen van koffiebonen? De tool Answer The Public geeft je meer inzicht in het zoekgedrag van internetgebruikers.

Daarnaast helpt Answer The Public je ook bij het onderzoeken van je doelgroep. Wat speelt er in hun hoofd? Wat vinden ze belangrijk? Waarover hebben ze vragen? Dit kun je uitwerken met de tool. In de resultaten van Answer The Public lees je in alfabetische volgorde waarnaar nog meer wordt gezocht over koffiebonen.

Answer the public

Answer The Public geeft je meer zoektermen op alfabetische volgorde.

De voor- en nadelen van Answer The Public

Even alles op een rijtje. De redenen waarom je Answer The Public wel zou gebruiken:

– Je kunt de tool gratis uitproberen (niet onbeperkt, dat moeten we er wel bij zeggen).

– De tool kun je in het Nederlands gebruiken. De resultaten zijn ook echt op basis van Nederlandse data.

– De resultaten kun je downloaden als afbeelding of als CSV-bestand.

En natuurlijk zijn er ook nadelen:

– Je kunt maar een paar zoekopdrachten per dag doen. Voor meer moet je betalen (wat ook wel logisch is). Met een betaald account ($99 per maand) zijn er geen limieten meer.

– Als je gekozen hebt voor Nederlandse data, is het resultaat niet altijd zuiver. Soms staan er ook Engelse termen tussen.

– Je kunt ook uit de voeten met de suggesties die Google je geeft als je een woord typt. Answer The Public is eigenlijk een uitgebreidere autocomplete.

Answer The Public en alternatieven

Er zijn genoeg tools op het internet te vinden die je helpen bij je contentstrategie of je zoekwoordenanalyse. Met de tools van Google alleen al ben je eigenlijk al zoet. Google Trends geeft je resultaten die Answer The Public je ook geeft. De tool geeft je informatie over gerelateerde zoekopdrachten en over wanneer er het meest op wordt gezocht.

De Keyword Planner van Google geeft je suggesties voor zoekwoorden. Je ziet ook hoe deze zoekwoorden presteren op basis van zoekvolume en concurrentie. Deze tool is gratis en een goed startpunt voor je zoekwoordenanalyse.

Er is nog een alternatief dat vergelijkbaar is met Answer The Public: de tool Also Asked. Hiermee onderzoek je wat andere mensen letterlijk hebben getypt in combinatie met het zoekwoord. Dus eigenlijk wat anderen zich óók afvragen. Probeer het gratis uit op www.alsoasked.com.

Wil je meer weten over SEO of heb je hulp nodig bij je strategie? Neem dan contact met ons op.

Dit vinden onze klanten van ons
Puck Middelkoop
Puck Middelkoop
17:25 10 Jun 20
Nils verzorgt voor ons bedrijf de ads en we zijn erg tevreden daarmee! Hij denkt mee, kan zich goed inleven in de doelgroep, is oplossingsgericht en komt ook met suggesties voor vervolgstappen. Oftewel fijn om mee samen te werken.
C. Tang
C. Tang
20:32 24 Apr 20
Het team van ad your service is kort samengevat vakkundig, vriendelijk en behulpzaam. Zeker een aanrader als je de online zichtbaarheid van je website of webshop wil vergroten!
Daniel
Daniel
06:12 22 Apr 20
Nils heeft voor verschillende klanten van ons de paid advertising verzorgd en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit, de professionaliteit en de communicatie. Hij denkt mee, komt met nieuwe ideeën en is een fijn persoon om mee samen te werken. Een absolute aanrader dus.
Evelyn van Hasselt
Evelyn van Hasselt
13:14 20 Apr 20
Samenwerken met Ad your service kan ik van harte aanbevelen. Nils is creatief, goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en (ook niet onbelangrijk) prettig in de omgang. Hij heeft ons goed geholpen met het vergroten van het bereik van ons online magazine Holistik.
Robert Pielanen
Robert Pielanen
19:50 02 Dec 19
Professioneel en vakkundig
Tim de Ket
Tim de Ket
19:05 02 Dec 19
Heel tevreden met deze service! Altijd Enthousiast en weet waar hij over praat
Jeroen Albrecht
Jeroen Albrecht
08:45 10 Oct 19
Ik was op zoek naar iemand die mij kon helpen mijn website beter vindbaar te maken . Ik had gelijk een goed gevoel bij Nils. Ik heb mijn wensen kenbaar gemaakt en hij is daar gelijk mee aan de slag gegaan. Tot volle tevredenheid👍
Koen Dorreboom
Koen Dorreboom
20:01 03 Oct 19
De samenwerking met Nils van Ad your service heb ik als zeer prettig ervaren. Nils heeft kennis van zaken en zijn (goede) ideeën zijn doeltreffend. Zeer zeker aan te raden!