Jungle.jpg

zoekmachine

Home

Adverteren bij zoekmachines als Google of Bing kan zeer interessant zijn voor jouw onderneming. Maar, hoe werkt dat precies? En wat kost dat eigenlijk? Dat is vrij eenvoudig uit te rekenen. Veel interessanter zijn de opbrengsten die je met jouw investering kunt genereren.

Wanneer je bij een zoekmachine wilt adverteren splits ik de kosten in drie hoofdlijnen op.

1. Budget voor de zoekmachine

  • Je kunt al met een paar euro per dag starten.
  • Bij een zoekmachine betaal je alleen wanneer er op je advertentie wordt geklikt. Het tarief voor deze kliks hangt van je dienst of product af en wordt door de zoekmachine bepaald.
  • Voor de klanten waar ik nu mee werk worden er bedragen tussen de 10 cent en 3 euro per klik gerekend.
  • Kies je er bijvoorbeeld voor om met 10 euro per dag te starten en je kliks kosten gemiddeld 50 cent, dan genereer je 600 kliks per maand. Oftewel: 600 potentiële kopers van jouw dienst of product. De omzet van deze 600 potentiële kopers kan ik doormeten, zodat jij precies weet hoeveel de geïnvesteerde 10 euro per dag jou aan omzet heeft opgeleverd.

2. Budget instellen van de campagnes

  • Op basis van een strategie en het advertentiebudget kan ik uitrekenen hoeveel uren er nodig zijn om campagnes in te richten en op te starten.
  • Met het inrichten van campagnes bedoel ik bijvoorbeeld het bepalen van de zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden en de teksten die je voor je advertentie wilt gebruiken.

3. Budget voor management

  • Afhankelijk van het aantal campagnes en het budget dat wordt ingezet kan bepaald worden hoeveel uren er maandelijks nodig zijn voor het managen van je campagnes.
  • De campagnes worden wekelijks gemonitord en geoptimaliseerd.
  • Je sales of leads worden bijgehouden. Wanneer je die op waarde kunt bepalen kan er worden uitgerekend wat de opbrengsten ten opzichte van je investeringen zijn. Met die gegevens kun je weer bepalen of je het advertentiebudget wil verhogen zodat je meer omzet kunt genereren.
  • Je ontvangt maandelijks een rapportage van de resultaten die op maandbasis zijn behaald.

Samengevat

  • Met een paar euro per dag kun je al betaald gevonden worden.
  • Het inrichten en opstarten van een campagne kan al vanaf 150 euro.
  • Je campagne wordt al in een paar uur per maand gemonitord en geoptimaliseerd.
  • Door je inkomsten of leads geheel door te meten kun je naar een situatie toewerken dat de advertentiekosten lager uitkomen dan de omzet die het je oplevert. Oftewel: winst!

Wat betekent het voor jou?

Wil je weten wat het voor jouw organisatie betekent om via zoekmachines gevonden te worden? Dat vertel ik je graag.

Samen kunnen we een strategie bepalen om vervolgens de onderstaande punten voor jou inzichtelijk te maken.

  • De gemiddelde kosten per klik voor jouw branche.
  • De woorden waar je op gevonden wilt worden.
  • Met de kosten per klik en je advertentiebudget kan het aantal verwachte kliks naar je website uitgerekend worden.
  • Het aantal uren dat nodig is voor het inrichten van jouw campagnes.
  • Hoeveel tijd er maandelijks nodig is om jouw campagnes te onderhouden, te optimaliseren en te rapporteren.

Neem nu contact op voor meer informatie of voor een gratis intake met een voorstel.

Bel of mail gerust voor meer info

 

020 845 18 42

info@adyourservice.nl