Facebook adverteren

We schreven al eerder dat social advertising een interessant onderdeel is van online marketing. Met social advertising is het namelijk nog nooit zó gemakkelijk geweest om de juiste doelgroep te bereiken. Dit komt doordat je met social advertising heel gericht kunt targeten op een specifieke doelgroep.

Met name Facebook advertising is heel waardevol voor elk bedrijf! Zo is het marktaandeel van Facebook 62,21%. Dit betekent dat het social media platform met kop en schouders boven de rest uitstijgt. Hierom is het voor vrijwel ieder bedrijf interessant om hierop in te spelen. Facebook neemt nog altijd een prominente rol in bij bedrijven. Niet gek ook wanneer je bedenkt dat je met Facebook adverteren een enorm publiek kunt bereiken. Ook kun je met de geavanceerde targeting opties jouw doelgroep gericht targeten.

Dit alles kun je het best doen door middel van Facebook advertising uitbesteden. Want als je zelf de kennis niet hebt, is het verstandig om dit te laten doen door een Facebook marketing specialist. Lees hieronder waarom.

Waarom investeren in Facebook adverteren?

Wereldwijd zitten er miljoenen mensen dagelijks op Facebook en biedt het platform vele advertentiemogelijkheden, zoals:

  • Specifiek targeten op doelgroepen op basis van interesses, werk, gedrag etc.
  • Grote mogelijkheden voor budgetten.
  • Doelgroepen maken aan de hand van bestaande klantenlijsten.
  • Naamsbekendheid vergroten.
  • Social campagnes instellen voor Facebook én Instagram.

Facebook adverteren

Voor elke klant bekijken we welke aanpak het meest geschikt is. Hierdoor is er veel variatie in de advertentiecampagnes van Facebook. Met Facebook kun je je doelgroep bereiken nog voordat zij zich beseffen dat ze jouw product en of dienst moeten hebben.

Hoe werkt Facebook adverteren?

Als je aan de slag wilt gaan met Facebook adverteren, dan heb je een Facebook Business Manager-account nodig. Hierin kun je je advertenties instellen, je budgetten beheren en je resultaten analyseren. De Facebook Manager zorgt ervoor dat al je advertentiezaken niet gemengd worden met je persoonlijke Facebook-account. Met deze tool kun je heel specifiek targeten op verschillende doelgroepen. Dit maakt de tool voor vrijwel ieder bedrijf interessant. Zo kun je onder andere targeten op leeftijd, geslacht, bereik, interesses, beroepen en apparaten.

Wat kost Facebook adverteren?

De kosten voor Facebook adverteren kun je instellen naar je eigen budget. Facebook laat de advertentie van jouw bedrijf net zo lang zien totdat het dagelijkse budget op is. Voor een paar euro kun je dus al adverteren op Facebook. Het is voor elk bedrijf en budget weer anders wat de beste optie voor adverteren is.

Facebook adverteren

Facebook adverteren ook voor B2B?

Facebook advertising wordt vooral gebruik voor B2C (Business-to-Customer), maar is ook heel geschikt voor B2B (Business-to-Business)! Zo kun je namelijk ook targeten op ondernemers of retargeten op bepaalde B2B-landingspagina’s. Genoeg opties dus.

Facebook advertising uitbesteden aan ad your service

Als Facebook marketing specialist(en) helpen wij jou graag om de juiste doelgroep te bereiken en je naamsbekendheid te vergroten. Hierom is het waardevol om Facebook advertising aan ons uit te besteden.

Wij kijken naar alle mogelijke opties en naar welk budget er nodig is om Facebook adverteren tot een succes te maken. Wij gaan altijd voor een maatwerk aanpak, waardoor jouw campagnes op Facebook zullen slagen. Wij zorgen voor geavanceerde targeting, een flinke dosis creativiteit, slimme A/B testen én continue optimalisatie. Benieuwd geworden? Neem dan contact met ons op!

Dit vinden onze klanten van ons