LinkedIn Ads

Grote kans dat je al een mooi lijstje aan connecties hebt verzameld op LinkedIn. Met meer dan 4,7 miljoen gebruikers in Nederland is LinkedIn dé ideale plek om online te netwerken, een vacature te promoten of om het juiste publiek voor je webinar te vinden. Of je LinkedIn nu privé gebruikt of voor je onderneming: er is genoeg te winnen op zakelijk gebied.

Wist je dat je met LinkedIn Ads steengoede leads kunt genereren? Met adverteren op LinkedIn kun je alle kanten op. Onze tip? Probeer de mogelijkheden van LinkedIn advertising uit en kijk wat werkt voor jou. Zeker als je nog niet bent begonnen met adverteren op LinkedIn. We geven je nog een aantal praktische tips om meer uit je LinkedIn Ads te halen.

Waarom LinkedIn Ads?

De vele mogelijkheden om te adverteren

Het mooie van LinkedIn Ads is dat je verschillende keuzes hebt op welke plek je adverteert en in welke vorm je dat doet. Zo is er natuurlijk de standaard tekstadvertentie met een afbeelding. Je kunt ook gaan voor een gesponsord bericht of InMail die iemand direct ontvangt in de persoonlijke inbox. Er is nog een mogelijkheid binnen LinkedIn Ads: lead gen forms. Dit zijn formulieren waarmee je bijvoorbeeld E-books of white papers verstuurt naar een specifieke doelgroep.

Op al deze plekken kun je adverteren op LinkedIn:

– De overzichtspagina.

– De persoonlijke inbox.

– De pagina met zoekresultaten.

– Pagina’s in groepen.

– Op profielpagina’s.

Een grote markt om je hengel uit te gooien

Met alleen al miljoenen Nederlandse gebruikers en daarnaast nog veel meer internationale leden vis je met je LinkedIn Ads in een pot met goud. LinkedIn is nu in Nederland het grootste zakelijke netwerk. Wel is het belangrijk om te weten hoe je met LinkedIn Ads target op de gebruikers die in jouw doelgroep vallen. De LinkedIn Ads Manager helpt je hierbij. Je kunt allerlei filters gebruiken om je doelgroep te vinden. Zoek op branche, functietitel, groepen, demografische gegevens, bedrijfsnamen en meer!

Tips voor LinkedIn advertising

Hier kwam je natuurlijk voor. Gebruik deze tips vooral om je LinkedIn advertenties te optimaliseren waar nodig.

Installeer de LinkedIn Insight Tag

Op je eigen website verzamel je heel veel waardevolle data van je websitebezoekers. Hoe handig zou het zijn als je deze data kunt gebruiken voor de targeting in je LinkedIn Ads? Dit kan met de Linked Insight Tag. De tag is een JavaScript-code die je op je website plaatst. De tag is zo ontworpen dat de snelheid van je website niet achteruitgaat. Met de data van het verkeer op je website kun je nog specifieker je doelgroep targeten op LinkedIn.

Beeld spreekt meer dan woorden

Of je nu een foto van de CEO van je bedrijf gebruikt, of een spetterende afbeelding van je white paper: maak gebruik van de optie om visuele content toe te voegen aan je advertentie. Dit kan natuurlijk ook een stockbeeld zijn, maar wees voorzichtig met onnatuurlijke beelden. Zorg ook voor de juiste afmetingen van de beelden in je LinkedIn advertenties.

LinkedIn Ads optimaliseren

Aanpassen, testen, verbeteren. Dit is natuurlijk wat marketeers dagelijks of in ieder geval regelmatig doen, maar ook met LinkedIn Ads is dit superbelangrijk. Je wil natuurlijk voorkomen dat je je campagnebudget verspilt aan de verkeerde doelgroep. Wat je kunt doen? Optimaliseer je teksten op basis van de hoogste click-through-rate. Of check welke LinkedIn Ads het beste scoren en verplaats meer budget hiernaartoe.

De functies van LinkedIn Ad Manager

Ben je al bekend met de functie om te retargeten op gematchte doelgroepen? In de Ad Manager kun je lijsten met contactpersonen of bedrijven uploaden, vergelijkbare doelgroepen gebruiken en segmenten van je doelgroep maken voor LinkedIn Ads. Als je dit goed inzet, kun je meer uit je budget halen en dus meer uit je advertenties. Win-win!

LinkedIn Ads

Test je retargeting mogelijkheden in de LinkedIn Ad Manager. Stap 2: Campagne instellen.

Het algoritme van LinkedIn te vriend houden

Je kunt natuurlijk blijven optimaliseren, maar de perfecte advertentie bestaat niet. LinkedIn heeft een heel slim algoritme dat werkt op basis van het gedrag van miljoenen gebruikers. Al doe je nog zo je best, daar kun je niet tegenop targeten. Laat dit werk vooral over aan LinkedIn wanneer je aan de slag gaat met LinkedIn Ads. Zet ondertussen hier en daar een A/B test op en kijk wat werkt. Verspreid je tijd, moeite en budget over meerdere advertenties.

LinkedIn advertising: zó werkt het

Ben je nog niet begonnen met adverteren op LinkedIn? Dan is nu de tijd aangebroken! Wellicht weet je nog niet goed waar je moet beginnen. We leggen je in vijf korte stappen uit hoe je start met adverteren:

LinkedIn Ads Manager

Hier begint het. Maak een advertentie-account aan in ‘Campagnebeheer’. Dit kan met je eigen profiel of het profiel van je bedrijf. Je kunt een LinkedIn-pagina koppelen aan het account. Dit is de profielpagina van jezelf of het bedrijf waarmee je wil adverteren.

Vul je gegevens in

Het plaatsen van advertenties is niet kosteloos. Zorg dat je je (betaal)gegevens goed hebt ingevuld. Dan hoef je dit niet meer te doen na het creëren van je advertenties.

Kies een advertentievorm

Open de optie ‘Create ad’ en kies hier wat voor soort LinkedIn-advertentie je wil maken. Maak hier ook een campagnenaam aan. Zo houd je het overzichtelijk voor als je later meer wil adverteren op LinkedIn.

Kies je doelgroep

Er zijn allerlei selecties om uit te kiezen bij LinkedIn Ads. Bepaal vooraf goed op welke doelgroep je wil targeten en bedenk je of het binnen het budget past (de volgende stap). Na het publiceren kun je regelmatig testen welke doelgroep je precies wil bereiken met je advertenties.

Bepaal je budget

Hoeveel je betaalt voor een advertentie op LinkedIn hangt vooral af van de keuzes die je maakt bij het bepalen van de doelgroep. Blijf de campagnes goed in de gaten houden na het live zetten. Zo kun je altijd bijsturen als je ziet dat je budget opraakt. 

Hulp nodig bij je LinkedIn Ads?

Wij hebben uitgebreide ervaring met LinkedIn Ads en kunnen samen met jou een LinkedIn advertising-strategie opzetten. Of je helpen met het genereren van leads vanuit je LinkedIn advertenties. Wat je hulpvraag ook is, neem gerust contact met ons op.

Dit vinden onze klanten van ons
arjanvdkooij
arjanvdkooij
07:47 04 Feb 21
We werken inmiddels al drie jaar samen met Ad your service en we zijn ontzettend tevreden over het meedenken, de persoonlijke benadering en uiteraard de resultaten!
Lydia Busstra Maven Publishing
Lydia Busstra Maven Publishing
15:09 09 Dec 20
We zijn superblij met de samenwerking: Ad Your Service tilt onze campagnes naar de next level, zijn erg leuk om mee te werken, zetten zich enorm in en hebben fantastische inzichten. Aanrader!
Puck Middelkoop
Puck Middelkoop
17:25 10 Jun 20
Nils verzorgt voor ons bedrijf de ads en we zijn erg tevreden daarmee! Hij denkt mee, kan zich goed inleven in de doelgroep, is oplossingsgericht en komt ook met suggesties voor vervolgstappen. Oftewel fijn om mee samen te werken.
C. Tang
C. Tang
20:32 24 Apr 20
Het team van ad your service is kort samengevat vakkundig, vriendelijk en behulpzaam. Zeker een aanrader als je de online zichtbaarheid van je website of webshop wil vergroten!
Daniel
Daniel
06:12 22 Apr 20
Nils heeft voor verschillende klanten van ons de paid advertising verzorgd en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit, de professionaliteit en de communicatie. Hij denkt mee, komt met nieuwe ideeën en is een fijn persoon om mee samen te werken. Een absolute aanrader dus.
Evelyn van Hasselt
Evelyn van Hasselt
13:14 20 Apr 20
Samenwerken met Ad your service kan ik van harte aanbevelen. Nils is creatief, goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en (ook niet onbelangrijk) prettig in de omgang. Hij heeft ons goed geholpen met het vergroten van het bereik van ons online magazine Holistik.
Robert Pielanen
Robert Pielanen
19:50 02 Dec 19
Professioneel en vakkundig
Tim de Ket
Tim de Ket
19:05 02 Dec 19
Heel tevreden met deze service! Altijd Enthousiast en weet waar hij over praat
Jeroen Albrecht
Jeroen Albrecht
08:45 10 Oct 19
Ik was op zoek naar iemand die mij kon helpen mijn website beter vindbaar te maken . Ik had gelijk een goed gevoel bij Nils. Ik heb mijn wensen kenbaar gemaakt en hij is daar gelijk mee aan de slag gegaan. Tot volle tevredenheid👍
Koen Dorreboom
Koen Dorreboom
20:01 03 Oct 19
De samenwerking met Nils van Ad your service heb ik als zeer prettig ervaren. Nils heeft kennis van zaken en zijn (goede) ideeën zijn doeltreffend. Zeer zeker aan te raden!