Image extensie

Google is steeds bezig met het uitbreiden van zijn lijst met advertentie-extensies om adverteerders extra opties te bieden om hun advertenties te verbeteren. Een van Google’s nieuwste extensies – die zich nog in de ontwikkelfase bevindt en steeds meer in de advertenties-accounts begint te verschijnen – zijn de zogeheten Image extensies, ofwel afbeelding extensies. Microsoft Ads kent de tool al, dus Google Ads kon uiteraard niet achterblijven. Lees hieronder wat de extensie inhoudt en hoe je ‘m zelf maakt!

Wat is een Image extensie?

Met Image extensies, ofwel afbeelding extensies, kunnen adverteerders afbeeldingen uploaden als aanvulling op hun bestaande tekstadvertenties. Deze extensies kunnen de prestaties van adverteerders helpen verbeteren door tekstadvertenties een visueel element te geven dat de boodschap van hun advertentie versterkt.

Image extensie

Bron: Clixmarketing

Image extensies kunnen ook dynamisch zijn, wat betekent dat relevante afbeeldingen van je landingspagina’s kunnen worden toegevoegd aan je tekstadvertenties wanneer afbeelding extensies zijn ingeschakeld.

Wanneer naast je advertentie een afbeelding extensie wordt weergegeven, zien klanten je kop, beschrijvingen, URL én afbeelding. Wanneer iemand op de Image extensie klikt, worden er kosten per klik in rekening gebracht. Het is hetzelfde principe als iemand op je tekstadvertentie klikt in de zoekmachine. Op de afbeeldingen in de afbeelding extensie kun je klikken en je betaalt dezelfde CPC (cost per click) als een klik op bijvoorbeeld een tekstkop.

Hoe kun je een afbeelding extensie (Image extensie) maken?

Als afbeelding extensies beschikbaar zijn in je account kun je op ‘Extensies’ klikken en op de ‘+’-knop drukken om een nieuwe extensie aan te maken. In het dropdown-menu zie je ‘Image extensies’ ofwel ‘afbeelding extensies’ staan. Selecteer vervolgens de advertentiegroep waaraan je de afbeelding extensie wil toevoegen. Je kunt dan kiezen om een nieuwe afbeelding extensie te maken of een bestaande afbeelding extensie te gebruiken die al in je account aanwezig is. 

Wanneer je een nieuwe afbeelding extensie wil aanmaken, kun je kiezen tussen ‘website scannen’, ‘uploaden’ of ‘onlangs gebruikt’. Klik op de afbeelding die je wil gebruiken, snijd deze indien nodig bij tot een verhouding van 1:1 en klik vervolgens op ‘doorgaan’.

Image extensie

Bron: Clixmarketing

Je volgt deze stappen voor alle afbeeldingen die je selecteert. Je kunt maximaal twintig afbeeldingen selecteren voor je Image extensie, ofwel afbeelding extensie. Wanneer je klaar bent, druk je op ‘opslaan’ en je bent good to go!

Wat kan ad your service voor jou betekenen?

Wij bij ad your service hebben veel ervaring met Google Ads en de verschillende extensies die het advertentieprogramma te bieden heeft. Wij blijven altijd up-to-date als het gaat om de nieuwste tools. Heb je al een account in Google Ads en wil je experimenteren met de verschillende extensies? Daar kunnen wij je bij helpen! Ook wanneer je nog niet bekend bent met SEA, kunnen wij je helpen. Benieuwd geworden? Neem dan contact met ons op.

 

Dit vinden onze klanten van ons