Gratis Google Ads-tegoed voor mkb-bedrijven tijdens coronavirus

Leestijd 2 minuten

Google Ads heeft goed nieuws! Het online-advertentieprogramma wil kleine en middelgrote bedrijven (ook wel mkb-bedrijven) tegemoetkomen ten tijde van het coronavirus. Terwijl de uitbraak van het virus de hele wereld in z’n greep heeft en een tol eist op de economie en mensenlevens, gaat Google Ads een deel van de kosten van mkb-bedrijven verlagen, zodat kleine en middelgrote bedrijven in deze moeilijke periode in contact kunnen blijven met hun klanten. Google Ads geeft mkb-bedrijven wereldwijd zo’n 340 miljoen dollar aan advertentietegoed, dat tot eind 2020 op alle Google Ads-platforms gebruikt kan worden.

Wanneer kom je in aanmerking?

Kleine en middelgrote bedrijven over de hele wereld die sinds begin 2019 actief zijn als adverteerder op Google Ads komen in aanmerking voor advertentietegoed. Zij zien in de komende maanden een melding in hun Google Ads-account.

Dit Google Ads-tegoed kan het hele jaar worden gebruikt en verloopt op 31 december 2020. Ongebruikte restanten worden verwijderd uit het Google Ads-account. Deze advertentietegoeden zijn van toepassing op het Google Ads-account, waaronder Google Zoeken, het Display Netwerk én YouTube, voor alle campagnetypen.

Dit initiatief maakt deel uit van Google om mkb-bedrijven, gezondheidsorganisaties en overheden te steunen tijdens deze pandemie.

Hulp voor mkb-bedrijven

Naast het verstrekken van 340 miljoen dollar aan advertentietegoed heeft Google ook een fonds opgezet dat Niet-Gouvernementele Organisaties (NGO’s) en financiële instellingen over de hele wereld steunt om kleine bedrijven toegang tot kapitaal te bieden.

Waarom biedt Google advertentietegoed aan?

Volgens Google vormen kleine en middelgrote bedrijven de ruggengraat van onze gemeenschappen van over de hele wereld. Volgens de Wereldbank vertegenwoordigen ze ongeveer negentig procent van alle bedrijven en meer dan de helft van alle werknemers wereldwijd. Het coronavirus is met name voor kleine en middelgrote bedrijven een uitdaging, omdat ze mogelijk te maken krijgen met sluitingen en dalende inkomsten, zelfs als ze manieren vinden om hun werknemers te ondersteunen en te beschermen. Via advertentietegoed hoopt Google een deel van de kosten te verlagen zodat deze bedrijven in contact kunnen blijven met hun klanten.

Wil je nog extra handvatten? Hier vind je meer informatie over hoe je jouw bedrijf beter kunt beheren in deze onzekere tijden.

Wat kan ad your service voor jouw bedrijf betekenen?

Mocht jouw bedrijf extra advertentietegoed krijgen de komende tijd, maar weet je niet hoe je dit het best kunt besteden? Wij bij ad your service hebben ervaring met budgetten en campagnetypen voor alle soorten bedrijven!

Neem contact op

Wil jij meer bezoekers, klanten, verkopen of aanvragen dan óóit tevoren? Dat snappen we. Neem contact met ons op om samen te bekijken wat wij voor elkaar kunnen betekenen! ad your service werkt namelijk voor iedereen.

 

Nils Kuipers

Founder